Bye bye Koni! - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van Myrthe Bakels - WaarBenJij.nu Bye bye Koni! - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van Myrthe Bakels - WaarBenJij.nu

Bye bye Koni!

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

03 Januari 2015 | India, Kundapura Railway Station

Hallo allemaal!

Iedereen nog een mooi nieuw jaar gewenst!!
En nog heel erg bedankt voor de nieuwjaar wensen! :)

Ik krijg veel vragen hoe mijn oud en nieuw is geweest hier in India, en wat ik heb gedaan.
Nou.... dat zal ik vertellen: niks haha.
Ik heb nog nooit zo een saai oud en nieuw meegemaakt als hier!
Oudejaarsavond was op een doordeweekse dag, dat betekende gewoon werken. We konden het daarom niet vieren in bijv. wat meer toeristische plekken (had ik ook niet gewild). En de dag erna moesten we gewoon weer om half 9 paraat staan voor de kids. Uitbundig vieren werd hem niet!
De kids en de helpervrouwen sliepen, Celine was niet lekker en lag dus op bed en viert daarnaast nooit oud en nieuw.
Dat betekende... ik was alleen! Dat klinkt heel sneu, maar viel eigenlijk wel mee.
Oud en nieuw is hier heel anders, het leeft hier niet echt dus had ik ook niet zo door dat het oud en nieuw was. Ik lag lekker op bed een filmpje te kijken.... maar wilde toch wel wachten tot 12 uur. Wie weet wat voor spectaculair vuurwerk ze hier hebben.
Ik had geen eens door dat het 12 uur was.... niks nada noppes, geen vuurwerk. 1 enkele miniknal.
Happy new year! haha...
Volgend jaar maar weer anders!

Mijn tijd in Koni zit er alweer op, maandag vlieg ik naar Nepal. De tijd is zo ontzettend snel voorbij gegaan, had er langer willen blijven.
Dit was weer een druk weekje zonder Maartje! Elke dag hard aan de bak, maar ook tijd om te genieten van alle laatste momenten met de kids.

Ik merkte afgelopen week dat de kinderen het aanvoelde dat ik weg zou gaan, ook al had ik niet zoveel gezegd erover. Heel bijzonder dat ze dingen aanvoelen....
Uit het niets ineens 'aangevallen' worden en geknuffeld worden, zelfs door kinderen die dat nooit deden. Bijzonder... en hartverwarmend.

Ik ga ze erg missen, stuk voor stuk. Ze hebben mijn hart veroverd. Ik hoop heel erg nog een keertje terug te kunnen gaan.
Afgelopen vrijdag heb ik een mooi schrift gekregen met werkjes van de kinderen, zo blij mee!!

Ik heb dit weekend de helft van de gekregen donaties van mijn crowdfunding gestort op de bankrekening van de stichting van Koni. Voor mijn vertrek naar India wilde ik een groot deel van het geld besteden aan het kopen van materialen mbt logopedie. Echter gezien te hebben wat ze hier hebben aan materialen hebben ze voldoende om te gebruiken.
Aangezien ze het geld ontzettend goed kunnen gebruiken heb ik een groot bedrag gestort dat ze kunnen gebruiken voor bijv. het herbouwen van de toiletten, een dak of gewoon de dagelijkse benodigdheden (voedsel, pampers, ziekenhuisbezoeken, medicijnen etc.).
Ik blijf het trouwens elke keer bijzonder vinden als ik er aan denk dat zoveel mensen mij geholpen hebben met mijn crowdfunding, wauw!

Als jullie ooit nog op zoek zijn naar een goed doel om te steunen, al is het door eenmalig bedrag of maandelijkse donatie dan is Koni een goed doel. Ik heb kunnen zien hoe Maartje in 7 jaar een prachtig verblijf heeft kunnen opbouwen en nu probeert de kinderen ''les'' te geven en hen iets te leren. Ze is zo ver gekomen, maar dat heeft ze alleen kunnen bereiken door donaties. Donaties kunnen ze erg goed gebruiken!!!!
Hier weet ik exact waar het geld naar toe gaat.... terwijl je dat bij andere (grote) stichtingen vaak niet weet.
Voor meer informatie : www.japthi.nl
(ja... beetje reclame kunnen ze goed gebruiken, en ik sta voor ze in! :))

En nu..... India hoofdstuk is bijna gesloten.
Maandag vlieg ik naar Nepal, Kathmandu.
Hoe mijn tijd eruit ziet? Nog geen idee.... dat heb ik expres open gelaten. Ik zal als ik aan kom opgehaald worden door de man van het guesthouse waar ik de eerste dagen verblijf (in Kathmandu). En daarna zie ik verder wat ik ga doen.
In de maand januari ga ik reizen, en een weeshuis bezoeken voor Wouter zijn bedrijf Wereldwerk.eu.
In de maand februari zal ik gaan ''werken'' in een revalidatiecentrum met kinderen met cerebrale parese (3 weken).
En dan is mijn reis alweer voorbij!!

Op naar Nepal! Op naar een nieuwe mooie uitdaging!
Nog even wat foto's van alle lieve kindjes en mijn bijzondere tijd in Koni!!
Het was een super mooie ervaring en heb enorm veel geleerd.
Een ervaring wat ik nooit zal vergeten en niet had willen missen.

Tot in Nepal! Liefs Myrthe

  • 03 Januari 2015 - 22:07

    RJ:

    Hee Myrthe, wat een goed idee om een wachtwoord op je blog te zetten :P ! Helaas ben ik een van de weinigen die het wachtwoord kon raden (het was niet moeilijk hahaha) , maar vergeet je niet je blog weer op openbaar te zetten?

    Nog een keertje de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, en wat ga je tof het nieuwe jaar in zo! Weer een nieuw hoofdstuk van je reis! Hopelijk ga je weer veel leuke nieuwe ervaringen op doen in Nepal. Ik stuur je even een mailtje, maar vanuit het (altijd) gure Groningen HEEL VEEL PLEZIERR!! :) :) xx

  • 04 Januari 2015 - 02:46

    Myrthe Bakels:

    Robertj!
    Dankjewel voor het melden, ik wist het niet. Ik had denk per ongeluk iets verkeerd ingesteld, nu is het profiel weer openbaar! :) Nu mijn laatste dingen inpakken en dan over 3 uurtjes hier weg! Gaat wel even moeilijk worden, maar het hoort erbij! Kuss

  • 04 Januari 2015 - 10:58

    Atinge:

    Hoi Lieve Myrthe,
    Jeetje zeg wat gaat de tijd toch snel. We kunnen het haast niet geloven dat je al zo lang weg bent.
    Nog even en dan sta je alweer op Schiphol.
    Maar eerst nog even mooie ervaringen opdoen in Nepal.

    Je blog is weer prachtig en ook de fotos. We krijgen zo een hele goede indruk over je doen en laten.
    Echt geweldig.

    We hopen dat het afscheid niet te moeilijk wordt en wensen je veel plezier.
    Op naar Nepal......
    Lieve groet en dikke tut van ons allemaal!!

  • 04 Januari 2015 - 13:12

    Marieke Slangenberg:

    Heey myrthe. Kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om afscheid te nemen. Maar het is in elk geval fijn dat je er zo'n goede tijd hebt gehad:). Hele goede reis naar Nepal. Liefs marieke

  • 04 Januari 2015 - 16:49

    Vivian:

    Leuk om weer ervaringen van je te lezen! Je hebt nu vast al afscheid genomen van de kids en bent op weg naar een nieuw avontuur! Ik wens je heel veel plezier in Nepal! Liefs, Vivian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 9145

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis: bestemming India en Nepal!

Landen bezocht: